torstai 22. marraskuuta 2018

Reach for the Unreachable

Thoughts are the key to
lock or unlock the door
through which I have to walk.

Ovi on aseistariisuva.
Voidakseni kulkea tuosta ovesta
on minun riisuttava itseni alasti,
jätettävä kaikki uskomukseni - edes hetkeksi.



Belief system.
Stories that I tell
about myself, about the others,
about my life, about their life,
about any circumstances,
about anything.

I just need to leave the stories
for a little while
outside of the door.

They are waiting for me out there
if I happen to want to pick them up later.

But for now, for this moment,
if I want to walk through that door
reach for the Unreachable and
touch the Untouchable
I don't need my thoughts.
The only thing I need is
my breathing

and breathing is just happening.

Ainoa, mitä minun täytyy tehdä
Antaa hengityksen tapahtua
Jäljelle jäävät puhtaat havainnot,
ilman tulkintaa, ilman tarinoita.

Ainoa, mitä minun tulee olla
Olla puhdas, alaston, tulkitsematon

Ja silloin on mahdollista
tavoittaa Tavoittamaton,
kohdata elämä niin kuin se on

Antaa elämän tapahtua sellaisenaan.


* * *

Jostain syystä tämä teksti halusi ilmaantua kaksikielisenä.
Olen huomannut, että joskus englanninkieliset tekstit ohittavat mieleni suojamuurit ja puolustusmekanismit, ja siten ne pääsevät koskettamaan sieluani syvemmältä kuin sama teksti suomeksi kirjoitettuna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti